Dapatkan Update Blog Ke Email Anda

Bila kita sayang orang itu

Bila kita sayang orang itu
Kita tunggu dia lama pun tak pe
Tapi bila dia tunggu kita??? dia marah2
Hati kata alaaa, adatlah ada yang menunggu dan ditunggu


Bila kita sayang orang itu
Kita tak tido pun tak pe layan dia yang tengah bosan
Tapi bila kita bosan...ada dia layan kita??
Hati kata tak pe...dia busy kot..


Bila kita sayang orang itu
Kita gaduh dengan dia, kita diam je
Tp dia heboh satu dunia
Hati kata tak pe..dia tension tuu

Bila kita sayang orang itu
Kita call nak ckp ngan dia
Tp dia bagi phone kat org lain atau matikan
Bila jadi cam tu...tak pe

Hati kata tak pe...layan je..kawan dia..kawan kita gak



Bila kita sayang orang itu
Kita bercerita dgn dia,citer dengan tunggul lg baik
Tp bila dia bercerita dengan kita
Kita dgr, sepatah2 kita kena ingat...kalu tak ingat kita yang kena marah
Hati kata tak pe...sayang katakan…

Bila kita sayang orang itu
Kita dan dia lapar
Tp kita bagi semua roti kita kat dia
Hati kata...alaa...jagalah hati dia...kesian dia….

Bila kita sayang orang itu
Kita sanggup bagi dia rest bila dia letih,
Tp bila kita letih, dia suruh jugak kita
layan dia bila dia bosan
Adil ker? Hati kata, ala bukan selalu pun..

 Bila kita sayang orang itu
Kita jadi cam org gila dgr dia sakit,
Tp bila kita sakit,
Dia siap kuar ngan kwn2 dia meraikan hari kesakitan kita,
Hati kata, ala..tak pe, takkan dia nak berkepit dengan kita 24 jam

 Bila kita sayang orang itu
Kita tak pernah pentingkan diri sendiri
Tp dia hipokrit tahap gaban
Hati kata tak pe...dia mmg cam tu kene lah terima..

Bila kita sayang orang itu
Kita sayang nak tinggalkan dia selama2nya
Tp dia tak tahu kita berdepan dgn maut,
Walau pun kita sakit, dia kata kat kita..sakit biasa2 je...
jangan nak mengarut..
Hati kata... camanalah dia bila kita takde..mesti dia hepi..

Bila kita sayang orang itu
Kita tak sanggup tengok dia derita
Tp dia tak pernah hargai diri kita
Hati kata...tau tak betapa kita sayangkan dia????

Bila kita sayang orang itu
Kita sanggup tinggalkan dia selama2nya utk dia bahagia
Tp adakah dia tahu pengorbanan kita??
Hati kata....tak pe...janji dia bahagia

Dan……

Bila kita dan tinggalkan dia selama2nya
Dia dtg ziarah pusara kita
Dia kata Dia mintak maaf sebab pernah mengata kita
Dia mintak maaf sebab pernah bt kita tunggu dia
Dia mintak maaf sebab pernah paksa kita layan dia time bosan
Dia mintak maaf sebab pernah heboh satu dunia salah kita
Dia mintak maaf sebab pernah tak hiraukan call kita
Dia mintak maaf sebab pernah tak dengar luahan hati kita
Dia mintak maaf sebab pernah bt kita kelaparan sbb kita
Dia mintak maaf sebab pernah ganggu waktu rehat kita
Dia mintak maaf sebab tak pernah hiraukan sakit kita
Dia mintak maaf sebab pernah pentingkan diri dia sndri
Dia mintak maaf sebab tak pernah tengok penderitaan kita

NAMUN SEMUANYA TELAH TERLAMBAT....


HARGAILAH ORANG2 YG KITA SAYANG.....

0 Komen:

Post a Comment

Buat Duit Sama-Sama

Tinggalkan Komen Ya!!!

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Related Posts with Thumbnails